Lab Series van Aramis brengt een nieuwe gezichtsverzorger uit die gebaseerd is op de ruim een jaar geleden geintroduceerde sirtuine technologie.

05:43 - 03:26
luistertijd 05:43 - leestijd 03:26

Lab Series van Aramis brengt een nieuwe gezichtsverzorger uit die gebaseerd is op de ruim een jaar geleden geintroduceerde sirtuine technologie. We hebben daar met onze chemicus Johann Wiechers al eens een film over gemaakt. De creme, Max LS Age-less Face Cream (mag het korter volgende keer!) is nu het meest high tech product van dit Amerikaanse merk (onderdeel van Estee Lauder companies). Geinspireerd op de sirtuine wetenschap, probeert men de celduur met dit product te verlengen zodat de huid er langer frisser blijft uitzien. Het is een hydraterend product, niet vet en bij langer gebruik – zeker twee maanden – moeten fijne lijntjes met 42% minder zichtbaar kunnen zijn, na een maand zou de huid er meer gelift (21%) en steviger (20%) uit moeten kunnen zien. Hydratatie van de huid is bij 71% van de deelnemers al direct te zien. Dat laatste is natuurlijk ook meteen het makkelijkste en laten we niet vergeten: een goed gehydrateerde huid ziet er per definitie stralender uit en helpt fijne lijntjes minder zichtbaar te maken. Dat wil niet zeggen datze er niet meer zijn overigens. Een pot van 60 ml doet 60 euro.

Biotherm brengt zijn eerste mannengeur uit! FORCE, en als we het persbericht lezen duizelt het ons van de termen als kracht, onweerstaanbaar, uitdagen, fysieke lef….phew. Het lijkt bijna alsof de juiste woorden ontbreken om een pure beschrijving van dit parfum te geven. Waarom zou je anders zoveel gemeenplaatsen gebruiken? Het idee was in ieder geval om iets rond het thema bronwater te doen. Je weet, Biotherm en bronwater zijn grote vriendjes, al vele decennia wordt dat in de communicatie gebruikt. Dus water, in dit geval gecombineerd met citrus, hout, vetiver en in de basis zowel amber als patchoeli. Op zich geen dramatische geurstoffen, het is maar net in welke verhouding ze worden toegepast. Helaas hebben wij deze geur nog niet geroken. Volgens Biotherm zorgt een snufje absint, de anijsachtige noot, uiteindelijk voor het verrassingselement, aldus de maker Bruno Jovanovic van IFF. We zijn heel benieuwd naar het concept! We kunnen ons voorstellen dat Biotherm niet over een nacht ijs gaat, het merk kent ook onder mannen een trouwe schare gebruikers van haar huidverzorgingsproducten – en die wil je niet teleurstellen. De visual bij het nieuwe parfum hebben we in de intro gebruikt, wij vinden hem prachtig. EDT vanaf 39 euro voor 55 ml.

Shiseido Men Skin Empowering Cream is de nieuwste huidverzorging van dit Japanse merk voor hem. De kenner zal er zeer blij mee zijn. Shiseido maakt meesterlijke cremes voor vrouwen – en mannen met een absoluut geweldig huidgevoel. Ook Shiseido communiceert voor dit nieuwe product op het thema kracht. De drie belangrijkste peilers van het product moeten vitaliteit en kracht benadrukken: het anti oxidant carnosine (komt in ons spierweefsel en hersenen voor, heeft melkzuur onderdrukkende eigenschappen en wordt als supplement tegen vermoeidheid ingenomen), een beukenknoppenextract om het collageen te stimuleren en de bijzondere geur van arganhout – die tot slot een lekker gevoel moet geven. Voor een instant effect bevat het product ‘platte’  poederdeeltjes (wat dat dan ook moge betekenen) die zich overd e huid verspreiden en het licht weerkaatsen waardoor het oppervlak er minder ongelijkmatig uitziet. Hmmm..wij houden wel heel erg van deze boodschap en zouden het zo zelf gaan smeren! Een pot kost ruim 99 euro, dat wel.

Je hebt de afgelopen weken vast wel de abri’s gezien met de advertentie van de nieuwe Strellson No 1 geur voor mannen? Strellson is van origine een zakelijk confectiemerk voor mannen, uit Zwitserland. De Premium lijn is sportief en netjes urban, er is tegenwoordig ook een sportswear lijn met streetwear inspiraties. Voor zakelijk en voor casual gelegenheden is No 1 in het leven geroepen. We zijn altijd erg voorzichtig met geurtjes die voortkomen uit confectiemerken maar van Strellson kunnen we niet anders zeggen dan dat het een heel geslaagde geur is voor de gemiddelde man die ‘iets lekkers’ wil zonder dat het te nadrukkelijk is. Het is een fijne allemansvriend met een citroentje en een pepertje, heel warme iris en ook in de basis mooie warme noten met een balsemachtige finish. Deze combinatie van fris, licht prikkelend en toch romig maakt van deze geur een echte knuffelbeer!  30 ml kost 37 euro, het uitproberen waard. info via www.strellson-fragrance.com

Het Italiaanse huidverzorgingsmerk Collistar introduceert vier nieuwe producten waaronder een verfrissende bodysplash, Acqua Attiva, met onvervalste geurnoten van het Italiaanse platteland, waaronder bergamot, eucalyptus in combinatie met vetiver en wat zwoel zoete fuchsia. Het essencegehalte is 12% en volgens de persinfo is dat hoog, waardoor de geur lang aanhoudt. Er zitten ook wat huidverzorgende stoffen in waaronder vitamine b5 en e waardoor je er dus fijn mee kunt splashen. Wij houden wel van dit Italiaanse aroma, bekijk ook onze film Nu Green nog maar eens en het item over Bois 1920! Oh ja, die andere drie producten, dat zijn cremes voor de broodnodige hydratatie. Als je toch Acqua Attiva gaat ruiken, vraag ook daar dan meteen even naar! interessant is de anti-wrinkle soothing cream met het veel belovende stofje matrixyl 3000 voor collageenstimulatie. De geur kost 39 euro voor 100 ml. www.collistar.nl

Lees ook