..

01:05 - 00:39
luistertijd 01:05 - leestijd 00:39

…en het heeft RoC dan ook verboden om deze uitspraken nog langer in advertenties te doen omdat ze simpelweg in tegenspraak met elkaar zijn. RoC antwoordde hierop dat ze deze uitspraken zo hadden geformuleerd om te benadrukken dat de effecten maar tijdelijk zijn en dus niet definitief.

Jaja….

ASA besloot ook dat RoC de werking uberhaupt niet heeft kunnen overleggen in deugdelijke literatuur. De studie die werd overhandigd, was verre van compleet, de onderzoeksmethode werd niet nader uitgelegd, en dat is het meest cruciale om te kunnen toetsen of het volgens de spelregels is uitgevoerd.

Wat mij vooral intrigeert is het woord ‘voelen’, want daarmee kun je dus wel heel lekker wegkomen om de consument ergens van te overtuigen.

Marketingtaal is een geraffineerd woordspel. Je leest vooral wat er niet staat…..zoiets:-)

In Nederland worden merken nauwelijks tot niet op de vingers getikt als het om misleidende claims gaat. In ons land gelden ook niet zulke strakke spelregels als bijvoorbeeld in Engeland.

Lees ook