Ik zou deze zaken graag eens willen zien om nog beter te begrijpen hoe dit merk haar communicatielijnen verder uitrolt naar de consument. Want bij de naam Nivea denk je niet meteen aan een spa, maar eerder aan goede betaalbare producten die je gewoon in de supermarkt koopt, naast brood, vlees en groenten. Toch is inmiddels in Berlijn, op de prestigieuze Under den Linden Boulevard een 500 m2 grote zaak geopend, waar je binnen kunt wandelen voor facials en massages.
“As a global brand, Nivea aims to be close to consumers and to be in tune with the times with its products and brand presentation,” laat Peter Nota, Beiersdorf exectutive board member aan de vakwebsite Cosmetics Design weten.
De groei van het merk is enorm afhankelijk van stevige marketingactiviteiten en daarin is het ook outstanding. Al eerder werd een spa annex flagshipstore geopend in Hamburg (2006) en in 2008 volgde Dubai.
Lees ook: Nivea’s ludieke omruilactie met Expert Lift creme
Lees ook: Geen foundation maar Nivea Natural Beauty
Lees ook: Beiersdorf concern (oa Nivea) boekte in 2008 bijna 25% winst (maar verloor Q1 2009 ook weer 25%)
ps: Monique is met vakantie