Wij genieten ervan als heel erg betaalbare merken met hele slimme systemen komen, zoals in dit geval bij de nieuwe Dove Visible Effects Formula (hand- en body lotion).

02:55 - 01:45
luistertijd 02:55 - leestijd 01:45

Wij genieten ervan als heel erg betaalbare merken met hele slimme systemen komen, zoals in dit geval bij de nieuwe Dove Visible Effects Formula (hand- en body lotion). Het hoofdingredient is simpel: glycerine, een uitstekende huidverzachter en bevochtiger – het trekt vocht uit de omgeving aan. Het glycerine (ook wel glycerol genoemd) is hier gekoppeld aan een zg. quat, een surfactant. Volgens Unilever, het moederbedrijf van Dove, is men een aardige tijd bezig geweest om dit bij elkaar te peuzelen tot een werkzaam geheel, maar men is trots op het resultaat. Die glyercol quat (op de incilijst heet het Dihydroxypropyltrimonium Chloride) is tezamen met glycerine en een vorm van urea in een compound verzameld die men de marketingnaam het multi layer complex heeft meegegeven.

De usp’s hiervan? De hydraterende eigenschappen van deze samenstelling gaan door het gehele stratum corneum heen, zo vertelt men. Hierdoor profiteert niet alleen de normale gezonde huid hiervan, maar ook de zeer droge huid. En dat voor prijzen van 3 tot 7 euro, is het absoluut de moeite van het uitproberen waard. Mits je van parfum houdt, want ook daar staat Dove om bekend, het is rijkelijk geparfumeerd.

Van een Amerikaanse cosmetisch deskundige vernamen wij overigens dat deze formule ook in andere merken van het Unilever concern is verwerkt, zoals in Vaseline en wordt het Vaseline Sheer Infusion genoemd. Het is goed om dit soort zaken te weten omdat het ene merk toch net iets duurder dan het andere kan zijn, terwijl het sec vanuit de inhoud beschouwd niet uitmaakt welk merk je koopt.

We laten hieronder nog een video zien over hoe de techniek werkt. Let wel, deze is van Vaseline, maar voor Dove werkt het 100% hetzelfde:

Dove brengt tegelijkertijd ook de lijn Visible Care uit, een serie doucheproducten waarin ook extra moisturizing eigenschappen zijn verwerkt: met name een vernieuwde hoge dosis glycerine. Deze lijn komt in drie verschillende verpakkingen met drie verschillende namen: ‘softening’, ‘renewing’ en ‘brightening’. Opvallend is in dit geval dat in alle drie de verpakkingen exact dezelfde formule zit. Het is pure marketing om in te willen spelen op gedrag bij consumenten en je te verleiden om wellicht meerdere producten uit de lijn te kopen, omdat je denkt gezien de terminologie dat er verschillen zijn, maar die zijn er dus niet.

Overigens lijkt het erop dat Procter & Gamble voor Olaz met een behoorlijk identiek product op de markt zal gaan komen, aldus dit bericht.

Lees ook:

Lees ook