Eind juli was Rotterdam in de ban van de zomerse klanken van het zomercarnaval. Iedereen was buiten en het was een waar feest. Niet alleen door de schaars geklede dames en de prachtig versierden praalwagens, maar ook door de mega grote bus van Nivea. De Nivea Blue-bus trekt de hele zomer door het land om jou het ultieme Nivea gevoel te geven. BeautyJournaal´s verslaggever Debby was erbij.
Nivea 100 jaar
Het beroemde Duitse huidverzorgingsmerk Nivea bestaat dit jaar 100 jaar. Een feestmoment dus. Nivea pakt dit jaar groots uit met talloze leuke festiviteiten. Een daarvan is deze zomer de Nivea Skin Tour. Hiervoor heeft Nivea de Blue-bus ingezet, waarmee schoonheidsspecialisten en hostesses het land rond reizen om jou nog beter kennis te laten maken met je eigen huid.
Bij aankomst werd ik verwelkomd door vrolijke dames en heren die in de onmiskenbare blauw- en wittinten van Nivea gehuld waren. Het doel van de Skin Tour is om je niet alleen opnieuw kennis te laten maken met de geweldige producten van Nivea, maar je ook in contact te brengen met je huid. Hoe ervaar jij je huid, en verzorg je haar goed? Nivea weet als geen ander hoe zeer je emoties met je huid verbonden zijn. Het begrip ‘lekker in je vel zitten’ is zo waar als het maar kan. In de bus kun je mee doen aan activiteiten die jou emotioneel maar ook letterlijk dichterbij je huid brengen.
Je huid onder het vergrootglas
In de bus liet ik mijn huidconditie laten analyseren door schoonheidsspecialiste Seraja van Vliet. Gelukkig kwam mijn huid goed uit de test! Het vochtniveau van mijn huid was 95% en mijn talgproductie was laag. Nu heb je wel huidvet nodig om je huid soepel te houden, maar volgens Seraja hoefde ik mij geen zorgen te maken. Vervolgens ging Seraja met een vergrotende camera mijn huid bekijken, en dat was wel even schrikken. Het was duidelijk te zien dat mijn huid goed gehydrateerd was en dat mijn poriën op mijn T-zone groter waren dan de poriën op de andere delen van mijn gezicht. Om het verschil te laten zien met mijn gezichtshuid, zette Seraja de camera ook op mijn hand. Dit stukje huid zag er echt uit als een oud stuk leer. Ik moet voortaan beter mijn handen gaan insmeren, dat werd me wel duidelijk. Tot slot berekende een speciale touchscreen computer welke Nivea producten het beste bij mijn wensen passen.
Mijn favoriete producten zijn de gel-bodycreme van Nivea en de Nivea Aqua Sensation dagcrème. In deze crème wordt gebruikt gemaakt van de slimme aquaporin technologie waardoor je huid superkrachtig gehydrateerd wordt. BeautyJournaal schreef er al eens uitgebreid over.
En dan op de foto!
Een van de leukste onderdelen in de bus is de skin-to-skin fotostudio, waarbij het de bedoeling is om heel close met vrienden en/of familie op de foto te gaan. Je krijgt daarna een code om de foto te delen op Facebook en Twitter. De foto wordt van boven genomen zodat iedereen er flatteus op staat. Ik ging ook op de foto met de gezellige Pr-dame Marije Voorn. Een ander zeer geslaagd onderdeel van de Nivea bus is het reuze cadeau. Bezoekers krijgen een cadeau als ze op de mega knop drukken, het is elke keer een verassing wat er uit komt. De dames op de foto werden verrast met confetti toen ze het mega blik wonnen.
Nederlanders vertrouwd met Nivea
Het leuke aan de Nivea Skin tour is dat het mensen aantrekt die herinneringen hebben aan Nivea. Jong en oud! Welke Nederlander is niet groot geworden met het vertrouwde blauwe blik. Als je eens wist hoeveel mensen het nog steeds gebruiken voor hun dagelijkse verzorging. Het is bijzonder – het heeft een cultstatus. PR-manager Marije Voorn vertelde me ook dat er heel diverse vragen worden gesteld in de bus. Van algemene verzorging, tot vragen over de industrie in het algemeen en nieuwe techonologische ontwikkelingen. Ze beschouwen de bus als een vraagbaak, dus doe je voordeel er mee. Ook jij kunt al je vragen stellen.
De Nivea Skin Tour is in augustus en september nog te bezoeken in diverse Nederlandse steden. De exacte data en locaties zijn te vinden op deze website.