In aansluiting op de introductie van Lauder’s creme Revitalizing Supreme Global Anti-Aging, exclusief voor Europese vrouwen, werden ook onderzoeksgegevens vrijgegeven waarin het bedrijf de bevestiging vond dat er in Europa een behoorlijke groep vrouwen is, die een no-nonsense benadering hebben ten aanzien van beautyrituelen en cosmeticagebruiksgedrag.
Lees hier de gegevens:
- 89% van de Aziatische vrouwen gebruikten een tonic of een lotion op waterbasis, tegen amper 47% van de Europese vrouwen
- 52% van de Aziatische vrouwen gebruiken regelmatig een serum of een essence, tegen amper 21% van de Europese vrouwen
- In de Verenigde Staten verkiezen 74% van de vrouwen een huidverzorgingsproduct met een SPF, terwijl in Europa amper 56% van de vrouwen hiervoor kiezen
- 67% van de Aziatische vrouwen verkiezen een apart zonnebeschermingsproduct of UV-beschermer te gebruiken als bijkomend beschermingsproduct
- 80% van de vrouwen wereldwijd gebruiken een moisturizer
- Anti-aging producten vertegenwoordigen de helft van de verkopen in huidverzorging op de Europese markt en het “Global Anti-Aging” segment is het meest dynamische in deze categorie 2
- In Italië en Frankrijk telt het “Global Anti-Aging” segment voor meer dan 25% van de verkopen van prestige anti-aging producten 3
PROFIEL VAN DE EUROPESE VROUW DIE “GLOBAL ANTI-AGING” PRODUCTEN GEBRUIKT: 4
- Ze behoort in het algemeen tot de hogere middenklasse
- Ze heeft een zeer dynamische en actieve levensstijl op het werk of thuis
- Ze is zich bewust van haar gezondheid, doet regelmatig aan sport en besteedt de nodige aandacht aan haar voeding
- Ze is zelfbewust, intelligent en pragmatisch
- Ze heeft dezelfde pragmatische ingesteldheid met betrekking tot huidverzorging
- Ze beschouwt ouder worden als een natuurlijk proces en heeft geen specifiek huidverouderingsprobleem
- Ze is niet geobsedeerd door schoonheid of rimpels, maar merkt veranderingen op in haar huid, die ze zou willen vertragen
- Ze wil haar drukke leven niet nog gecompliceerder maken en verkiest een eenvoudige huidverzorging
[1] Ipsos Research, 2009
2 European forecast 2009
3 NPD France and Italy calendar Year 2009
4 Sommer April 2010, Scent analysis 2009
- Lees hier ook BeautyJournaal’s profiel van deze eerste creme exclusief voor EU-vrouwen