We hebben er vorig jaar al eens een berichtje aan gewijd: kleindochter uit de Lauder-dynastie, Aerin kondigde aan een eigen skincare lijn te introduceren, een die volledig zou voldoen aan haar hoge eisen.
Aerin LLC
Inmiddels is het definitief wereldkundig gemaakt dat er een productlijn van Aerin onder de naam Aerin LLC aan komt, maar het is meer dan crème. Het wordt een global lifestyle brand met accessoires voor je huis, met sierraden, cosmetica.
De Lauder-telg, die ook voor het merk Estee Lauder als style & image director werkt, heeft alle onderdelen als licenties weggezet. De cosmetica wordt uitgeleverd door het Estee Lauder bedrijf, het bedrijf Lenox verzorgd een deel van de home-accessoires waaronder stoffen, en kaarsjes en dergelijke worden uitgezet door Nest. Huisaccessoires worden de belangrijkste peiler in Aerins assortiment.
Aerin benadrukt in een interview met WWD dat ze een lifestyle brand voor ogen heeft, zoals ook ooit het merk Estee Lauder begonnen is. Ze zegt ook geen leeftijdsgroep bedacht te hebben, het gaat om een state of mind. Mooi gezegd, staan wij helemaal achter.
Haar cosmeticalijn gaat de Aerin Essentials heten, bestaande uit een gecombineerde foundation en concealer, Fresh Skincare Compact Makeup, een Pretty Bronze Illuminating Powder, een Multi color for Lips and cheeks, een Rose lipproduct en een handcreme. Voor september zal ze ook met een limited make-up color collection komen. Elk seizoen zullen voor elke categorie van Aerin LLC vier nieuwe items uitkomen.
De beeldvorming wordt erg belangrijk voor deze lifestyle producten. Aerin zal veelvuldig te zien zijn als model, gefotografeerd in haar huis, met man en/of kinderen, sportief gekleed in jeans en wit shirt. Advertising zal vooral op de winkelvloer plaatsvinden, in retailcatalogi en online, maar niet in printmedia, zo lezen we. Er komt ook een microsite binnen de grote Estee Lauder website, aerin.com genaamd.
Het eerste jaar zal het merk bij 100 Amerikaanse verkooppunten te vinden zijn, en in Engeland op 20 plaatsen, aldaar te beginnen bij Harrods voor de introductie en daarna ook bij Selfridges en John Lewis – in het voorjaar va 2013.
Groeppresident Estee Lauder, John Demsey laat weten dat Aerin, net als haar oma Estee zeer sterk intuïtief aanvoelt wat vrouwen willen en dat als Estee vandaag nog zou leven, ze precies hetzelfde zou hebben gedaan als Aerin. Hoewel er niets over gecommuniceerd wordt verwachten deskundigen uit de industrie dat er het eerste jaar zo’n 8 miljoen dollar omgezet kan worden en dat er zo’n 2 miljoen dollar aan marketing uitgegeven zal worden.
Lees hier meer over marketingtrends.