Marc Jacobs lanceert vandaag in samenwerking met Sephora een eigen make-upcollectie. De Amerikaanse ontwerper die we natuurlijk allemaal kennen van zijn werk voor Louis Vuitton, zijn eigen lijnen Marc Jacobs, Marc by Marc Jacobs, Little Marc Jacobs, boekenshop Bookmarc en snabbels voor o.a Coca Cola Light, kan nu ook een eigen make-upcollectie op zijn C.V. zetten. Hoera!
Naast je Chanel lipstick, Dior mascara en Givenchy oogschaduwpalet kun je nu ook een echte Marc Jacobs blush aan je badkamerplankje toevoegen (wel zo chique). Marc Jacobs is in beautyland geen onbekende: zo trekken zijn vrolijke parfumflesjes, vaak vol met bloemen of bijen als decoratie (Marc Jacobs lanceerde onlangs zijn nieuwste geur, Honey), de nodige aandacht. Hoewel hij zijn parfums, kleding, schoenen en accessoires vaak zijn voorzien van de nodige speelse accenten, is de make-uplijn juist strak vorm gegeven in het zwart met een wit letterlogo. Voor deze verpakking vormde zijn zwart gelakte koffietafel in zijn New Yorkse appartement de grootste inspiratiebron, is te lezen op de website van de Wallstreet Journal. Het blijkt niet zomaar een tafeltje te zijn: Marc kocht het ding tijdens een veiling voor een schamele $232.000.
Marc Jacobs is voor zijn make-uplijn creatief met de namen geweest. Zo zijn de kleuren van de lipglosses geïnspireerd op Marc’s favoriete muziek wat namen als ‘Boom Boom’ (verwijst hij nou naar de Vengaboys?!), ‘Studded Kiss’ en ‘Truth or Dare’ als gevolg heeft. Voor de nagellakjes ïnspireerde hij zich op zijn ‘latest runway delights’ (Shocking Fuchsia, Baby Jane Mocha, Lola Bright Red), is te lezen op zijn site.
De make-uplijn bevat 122 producten variërend van $18 tot $78:
- Style Eye-Con No. 07 Plush Shadow – oogschaduwpalet met zeven kleuren verkrijgbaar in The Tease (paarstinten), The Starlet (grijs- en bruintinten), The Lolita (nudetinten) en The Vamp (groen-zwart-paars-bruin). Prijs is $59.
- Style Eye-Con No.03 Plush Shadow – oogschaduwpalet voor het aanbrengen van schaduwen, verkrijgbaar in zes kleurnuances. Prijs is $42.
- Magic Marc’er – waterproof pen eyeliner. Prijs is $30.
- Lash Lifter – waterproof mascara voor krullende wimpers. Prijs is $26.
- Highliner – waterproof gel crayon verkrijgbaar in zes tinten. Prijs is $25
- Lip Lock – hydraterende lipbalm met SPF18. Prijs is $24.
- LoveMarc – gel lipstick verkrijgbaar in zestien verschillende kleuren. Prijs is $30.
- Lust for Laquer – lipgloss verkrijgbaar in zestien verschillende kleuren. Prijs is $28.
- Enamored – nagellak in 24 tinten. De claim: langhoudend, sterk glanzend inclusief een wetlook effect.
- GeniusGel – anti-aging foundation in zestien verschillende tinten. De claim; maakt de huid stralend. Prijs is $48.
- Shameless – blush verkrijgbaar in 9 tinten. Prijs is $30.
- Perfection Powder – poederfoundation verkrijgbaar in 6 tinten. De claim: laat de huid stralen. Prijs is $46.
- Omega Bronze – bronzing powder. Prijs is $49.
- The Face I – foundationkwast, $48.
- The Face II – sculpting foundationkwast, $48.
- The Bronze – kwast voor bronzing powder, $78.
- The Blush – kwast voor aanbrengen van blush, $48.
De make-uplijn van Marc Jacobs is vanaf vandaag verkrijgbaar via zijn website, die van Sephora en via geselecteerde Marc Jacobs winkels.
Lees ook:
- Flawless skin met BB creams L’Oréal en Vichy
- Anja test lipcolors Urban Decay & Clinique
- Wat doet nitrocellulose in nagellak?