Dat we niet meer om de BB creams heen kunnen, is je natuurlijk niet ontgaan. Menigmaal schreven we over nieuwe BB crèmes. Voor je gezicht, je nagels én zelfs voor je haardos. Elke week was er wel een merk dat omging en ook een BB cream op de markt bracht. Waar hield het op?!
Marktimpuls dankzij BB
Begon de hype in Azië, langzaamaan veroverde de ‘wondercrème’ de Amerikaanse en later dus ook de Nederlandse markt. Het Britse onderzoeksbureau Mintel onderzocht in Amerika het aantal productintroducties sinds 2012 en concludeerde dat dit met 50% is toegenomen ten opzichte van het jaar ervoor. Hoewel de gemiddelde Amerikaanse vrouw het liefst nog altijd grijpt naar foundation (68%), een blusher (69%) en poeder (64%) is het gebruik van de BB cream in 2013 met 5% toegenomen t.o.v 2012: van 24% naar 29%. De marketingmachine rondom de BB creams zat ook zeker niet stil. Merken hielpen vrouwen aan de crème door er menigmaal op te hameren dat het én tijd bespaart (want een foundation en gezichtverzorger in één) én geld (je hebt slechts één product nodig) en dus ook je badkamerplank niet overvol raakt met verschillende beautyproducten. Goede zet in crisistijd.
De CC creams en de DD creams zijn ook al heel voorzichtig aan een opmars bezig. Wie weet wat dat nog gaat opleveren.
Lees ook:
- Meer Zakenpraat
- L’Oréal kwam als eerste met een BB cream voor je nagels
- Trendbureau Euromonitor waarschuwde eerder voor overkill BB namen