Het wachten op de heerlijkst geurende award ceremony van dit seizoen is bijna voorbij… de finalisten van de Fragrance Foundation Awards 2015 zijn bekend gemaakt. Tijdens dit jaarlijkse evenement – dat als bijnaam de ‘Oscars van de beautywereld’ heeft – worden de meest opmerkelijke prestaties van het afgelopen jaar in de wereld van geuren beloond. Dit jaar vindt het evenement plaats op 17 juni in het Lincoln Center in New York.
Finalisten
Consumers choice
De parfums van Taylor Swift, Sofia Vergara en Jessica Simpson gaan nek aan nek in de categorie Consumers’ Choice, waarbij consumenten zelf kunnen stemmen op hun favoriete parfum. Swift’s parfum is – samen met Victoria’s Secret ‘Scandalous’ en Avon ‘Luck for Her’ – ook genomineerd in de categorie Fragrance of the Year: Women’s Popular Honor.
In de categorie ‘women’s luxury’
BeautyJournaal heeft te doen met de juryleden die uiteindelijk een keuze moeten maken tussen Dolce & Gabbana ‘Dolce’ (reviews), Acqua di Parma ‘Rosa Nobile’, Tom Ford ‘Velvet Orchid’ (reviews), Viktor & Rolf ‘Bon Bon’ en Bottega Veneta ‘Knot’ (reviews) voor de titel van Fragrance of the Year Women’s Luxury. Onze perfumista Cindy komt binnenkort nog met een review van Bottega Veneta Knot!.
Daisy en Si genomineerd in ‘women’s prestige’
De lijst van categorieen is erg lang, daarom geven we ze ook niet allemaal prijs hier. Maar eentje doen we nog wel, die van de sectie Women’s Prestige. Met daarin Daisy Dream van Marc Jacobs (reviews), Si van Giorgio Armani (lees onze review!), Miss Dior Blooming Bouquet, Narciso eau de parfum en het heerlijke Wood Sage en Sea Salt van Jo Malone, waarvan je deze zomer ook bij ons een review kan lezen van Cindy.
Bekijk het volledige overzicht van finalisten, onderverdeeld in categorieën, hier.
Een kaartje kopen?
Een los kaartje voor dit prestigieuze evenement kost 3.500 Amerikaanse Dollar, dat is omgerekend ongeveer 3.300 Euro. Dus eh….als je nog wat centjes over hebt? Dan word je wel ontvangen door gastheer en presentator Alec Baldwin.
Uiteraard kan je ook zakelijk uitpakken met een Platinum Member Package, waarbij je bedrijfslogo tijdens het evenement op diverse locaties prominent aanwezig is en je met 50 collega’s het gala en het diner mag bijwonen. Houd dan wel rekening met een prijskaartje van 120.000 Amerikaanse Dollar.
Over de Fragrance Foundation
De Fragrance Foundation werd in 1949 opgericht om het product parfum te promoten bij een breed publiek. Op dat moment waren er nog maar enkele parfums op de markt en was het zeker nog geen gangbaar product. Hoe anders is dat vandaag de dag! Inmiddels hebben ruim 80 organisaties en bedrijven die werkzaam zijn in de wereld van parfum zich bij de Fragrance Foundation aangesloten en bestaat het bestuur uit enkele kopstukken van de grote cosmeticamerken, zoals L’Oreal, Chanel en Elizabeth Arden.
Wil je graag parfum reviews lezen? BeautyJournaal beschikt sinds kort over een uitgebreide filtermogelijkheid om op merken en geurkarakters te zoeken. Kijk maar.