Mick in gesprek met de Koningin van de hippe vibrator
Met het schaamrood op de kaken moet ik een bekentenis doen. Ik ben in de ban van een stuk speelgoed. Nu is dat voor een man, ook al is deze man bijna 60, niet ongewoon. Mijn vroegere opperbaas van Playboy, Hugh Hefner, zei altijd: ‘You can seperate the men from the boys by the size of their toys.’ Maar dit stuk speelgoed trilt en vibreert dat het een lieve lust is. En dat is dus precies wat het is. Een lieve lust. Want de nieuwste vibrator van RIANNE S, de Duo (hierboven op de foto), die bestemd is voor haar, maar ook voor hem, is de bom.
En wie denkt dat Rianne S, die met haar producten een revolutie teweeg brengt in de wereld van de seksspeeltjes, uit Amerika komt, heeft het mis. Rianne S staat voor Rianne Swierstra en mevrouw Swierstra is een aantrekkelijke, stijvolle rasechte Nederlandse. Hoog tijd voor een interview.
Het interview
Waarom denk je dat BeautyJournaal, een site die over verzorging en schoonheid gaat, een interview met je wil doen? Of anders gezegd: dat de hoofdredactie haar zegen heeft gegeven over het feit dat ik over je schrijf?
Voor mij gaat seksualiteit en ook mijn speeltjes over gezondheid en genieten. Esthetisch zijn de producten die ik maak aantrekkelijk, ‘beauty’s’ om te zien zeg maar. Los van de esthetiek is het hebben van een gezond seksueel leven, goed voor je. Seks en orgasmen hebben zoveel voordelen! Ze verlagen bijvoorbeeld stress, zijn goed voor de weerstand, werken pijnstillend , verbranden calorieën en zorgen voor een mooie huid. Kort door de bocht kun je zeggen dat je mooier wordt door het gebruik van mijn producten.
Wat deed je besluiten om ooit met RIANNE S te komen?
Jaren geleden kreeg ik een Hustler magazine onder ogen. Daarin stond een advertentie met van die plastic roze fallussen inclusief aderen, vreselijk. Ik snapte niet wat daar nou opwindend aan was! Ik deed toentertijd een design opleiding, hield van mode en esthetiek, en vond dat vrouwen ook op het vlak van seksspeeltjes recht hadden op mooie producten. Dus ik besloot ter plekke dat ik deze wilde gaan maken en zo geschiedde. Ik had verder als jonge vrouw ervaren hoe moeilijk het kan zijn seksueel te ontdekken wat je prettig vindt en seksspeeltjes zijn een fantastisch middel om dit te ontdekken.
‘Voor mijn producten heb ik een testteam’
Wat seksproducten betreft, word je doodgegooid met de meest uiteenlopende vibrators. Die van jou vallen op. Hoe krijg je dat voor elkaar? Wat maakt de Rianne S-producten anders dan anderen?
Mijn seksspeeltjes vallen op, omdat ik met een open mind aan het ontwerpproces begin. Ik kijk niet naar concurrenten, maar juist naar de mode industrie, kunst, films en laat me inspireren door die werelden.
Hoe test je de producten uit? Op jezelf?
Wat betreft het testen van producten heb ik een testteam. Een verscheidenheid aan vrouwen en koppels die het leuk vinden om de speeltjes te testen. Ze hebben verschillende leeftijden, interesses, sommigen hebben weinig met seksspeeltjes anderen juist veel.
Met de niet te stuiten opkomst van social media valt me op dat praten over seks, waarvan je zou verwachten dat remmingen juist wegvallen, een soort van not done is. Ben je het daar mee eens?
Praten over seks via social media blijft toch een taboe volgens mij en de vraag is of dat zo erg is. Seks is persoonlijk en kan voor veel mensen een kwetsbaar onderwerp zijn. Social media is juist onpersoonlijk. Je weet eigenlijk niet tegen wie je wat vertelt.
Zelf maak ik wel vlogs over allerlei seksuele onderwerpen die goed bekeken worden, maar kijken is natuurlijk anders dan zelf wat delen.
‘Tussen de 10 tot 15% van de vrouwen is nog nooit klaargekomen’
En over praten over seks gesproken… denk je dat vrouwen geheimsprekers zijn in dat opzicht? Dat praten erover misschien mede zou kunnen zorgen voor een vermindering van dat hoge percentage vrouwen dat nooit een orgasme heeft gehad? Want communiceren betekent tot oplossingen komen.
Klopt. Tussen de 10 tot 15% van de vrouwen is nog nooit klaargekomen. Grotendeels heeft dit een mentale oorzaak, geen lichamelijke. Over seks praten als bijvoorbeeld vriendinnen onder elkaar, is ontzettend belangrijk, vind ik. Dat is toch een check up met de realiteit. Hoe vaak doen anderen het? Hoe kom je het makkelijkst klaar tijdens de seks? Etcetera. Internet is daarin niet altijd de beste raadgever of het beste voorbeeld, volgens mij.
Waarom ben je met de Duo gekomen?
Ik heb de Duo op de markt gebracht omdat ik het super interessant vind dat haar vibrator ook door hem gebruikt kan worden. Ik ben helemaal van de girlpower, maar houd ook van mannen en die mogen in het vibrator verhaal niet vergeten worden. Vandaar de Duo, die zij als vibrator kan gebruiken, hij als masturbator en gezellig met zijn tweeën natuurlijk.
Hier zie je Rianne in levende lijve met haar Duo
https://www.youtube.com/watch?v=su5yT0L3qtE
Wat vindt je partner van de Duo?
Mijn partner heeft niet zoveel affiniteit met seksspeeltjes, hahaha. Wel wat betreft styling, hij verzorgt de illustraties voor RIANNE S, maar in gebruik dus niet.
‘Ik neem het leven zoals het komt’
Je bent een visionair. Zeker als ik naar je producten kijk. Hoe zie jij sekspeeltjes over 10 jaar? Want je moet vooruit denken, lijkt me.
Moeilijke vraag. Trends die van belang zijn is dat alles ‘groener’ (milieuvriendelijker) wordt, smarter (denk aan de smart phone) en er is de virtual reality trend. Die beïnvloeden allemaal de wereld van de seksspeeltjes.
Tot slot even slijmen met je. Maar serieus: hoe blijf jij zo mooi? Wat is je geheim qua verzorging?
Dank voor het compliment! Ik sport 3 tot 5 keer per week, waaronder veel yoga. Ik fiets iedere dag naar kantoor, heerlijk over de Amsterdamse grachten. Verder eet ik meestal gezond, drink ik vrijwel geen alcohol en rook ik niet. Ik heb niet zoveel stress, dat maakt ook uit en ik neem het leven zoals het komt. Momenteel gaat dat heel makkelijk ik heb een super leuke man en allemaal hele fijne mensen om mij heen, zowel persoonlijk als zakelijk. De business gaat goed, ik ben gezond en ik voel me echt gezegend. Last but not least factor 50, op mijn gezicht, elke dag , ook als het regent.
Over Mick Boskamp
In de 21 jaar dat Mick Boskamp redacteur van Playboy was, ontpopte hij zich als allround reporter en schrijver, maar zijn grote liefde bleef beauty en verzorging.
Van zijn hand verschenen talrijke reviews, besprekingen en overpeinzingen over mannengeuren, mannencosmetica, maar zeker ook over vrouwen, de wezens die in zijn ogen handgemaakt zijn om de schoonheid te verkondigen. Dat een en ander met ironie, zelfspot en humor gebeurt, vinden we bij BeautyJournaal juist zo fijn.