Antizonnebrandcreme blijft een heikel product
Ik was deze week aanwezig bij het grote In-Cosmetics congres in Amsterdam waar leveranciers van grondstoffen aan de cosmetica industrie hun innovaties laten zien. Er zijn ook lezingen. DSM, onder andere producent van uv-filters vertelde over hoe minzaam wij mensen eigenlijk antizonnebrand producten smeren, en dat de strijd tegen huidkanker beter gestreden moet worden.
De cijfers waren schokkend vond ik, gebaseerd op data uit de Verenigde Staten:
Zo beschermen we onszelf met antizonnebrandcreme
- 15% van de mannen smeert uv-bescherming
- 30% van de vrouwen smeert uv-bescherming
- als we smeren gebruiken we maar 1/5 van de hoeveelheid die echt nodig is om verbranding te voorkomen (want verbranden betekent dna schade en dus een groter risico voor huidkanker)
Dit zijn onze vooroordelen over bescherming tegen uv-straling
- Alles wat de natuur betreft is goed
- De zon is onze vriend
- Zonnefilters zijn te vet
- Ik vertrouw de boodschap van de cosmetica industrie niet
- Ik zie er veel beter uit als ik bruin ben
- Ik woon niet in een regio op deze planeet waar de zon zo fel is dat ik mij moet beschermen
- Ik vind het insmeren van mijn huid een vervelende bezigheid
- Mijn huid heeft geen uv-bescherming nodig
- Ik heb juist extra vitamine D nodig
- Ik vertrouw de antizonnebrand filters niet
- Ik geloof niet dat deze producten kunnen beschermen tegen huidkanker
Leestip: Monique legt uit hoe je met de zonkracht informatie tot de juiste beschermingsfilter sterkte kan komen (klik hier)
- Lees hier al onze artikelen over bescherming van je gezicht in de zon
- Lees hier onze artikelen over je body en de zon
Note: graag aan bronvermelding doen als je informatie uit ons artikel overneemt. Dank!
Wil jij voor je bedrijf meer weten over cosmeticatrends? Heb je hulp nodig je communicatiestrategie te bepalen? BeautyJournaal’s uitgever Monique Lindeboom is al 24 jaar journalist en kan als consultant het verschil maken voor je propositie. Mail haar op info@beautyjournaal.nl