Nars en Maison Martin Margiela
We zitten weer in de ideale tijd van het jaar om parfumcadeaus te kopen. Monique en Corine hebben twee mooie suggesties voor jou!
Monique over Audacious van Nars
Het Amerikaanse make-upmerk Nars (topproducten van Francois Nars!) introduceert voor het eerst een eigen parfum, en het is meteen een heerlijke binnenkomer. Zelfs als je een verwend meisjes bent dat alleen van heel selectieve parfums houdt, ga je dit aantrekkelijk vinden;-)
Olivia Giacobetti
Audacious Fragrance heeft hij ontwikkeld met een van de beroemdste vrouwelijke neuzen ter wereld: Olivia Giacobetti. Zij tekende al voor klassiekers als Honoré des Près, haar eigen organic parfum, Philosykos Diptyque, Tilleul Parfums d’Orsay, En Passant Frederic Malle. Parfums in het exclusieve niche segment. Mooi dat een global brand als Nars dan voor een echte vakvrouw kiest.
Contrasten in fris zacht en pittig
Audacious is gebaseerd op de gedachte van contrasten: donker en licht, sensueel en individueel. Hoe uit zich dat in parfum? Er is een mooi samenspel van gemaakt met topnoten van zoete witte Frangipani en rook van wierook die moeiteloos overgaan in de hartnoten van Tiare bloemen en sandelhout, en pittig bloemig Ylang Ylang. De basis is zacht met witte cedar en witte musk en een vleugje rook.
In je kracht
Ruikt dit zoet? Bedwelmend? Allerminst! Het is fijn te ervaren hoe zoete bloemen een zekere lichtpittige ondertoon krijgen dankzij wierook en cedar. Dit maakt het parfum heel eigentijd: een tikje minimal en toch vrouwelijk en zacht. Het haalt je niet onderuit, het laat je juist in je kracht staan.
Die fles!
En dan die prachtige minimalistische fles, met een heel subtiel logo. Qua vorm echt design. Audacious heeft mijn hart gewonnen. Heerlijk voor overdag, om je bij de les te houden;-)
Corine over Maison Margiela, Replica: Springtime in a Park
In 1994 creëerde Maison Margiela ‘Replica’. Een collectie van kleding en accessoires die geïnspireerd zijn door stukken van over de hele wereld en uitgekozen vanwege hun universele en tijdloze eigenschappen.
Van kledingcollectie naar parfumlijn
Na een succesvolle kledingcollectie, volgde al snel een succesvol parfumlijn. Met eveneens de naam ‘Replica’. De lijn bestaat uit geuren die bepaalde herinneringen tot leven te brengen die we allemaal herkennen en met elkaar gemeen hebben. Het merk omschrijft het zelf als: “Reproduction of familiar scents and moment of varying locations and periods.”
Springtime in a Park is een ode aan een stadspark in Shanghai. Verscholen in het hart van het stedelijke doolhof, waar je overspoeld wordt door geluiden en stofwolken. Het is een oase van rust, met de geur van voorjaarsbloemen.
Subtiele aquatische en fruitige topnoten, zoals peer, bergamot en zwarte bes. Een blend van lelietjes-van-dalen, Jasmijn en de Damascusroos volgen, ondersteund door het muskus- en houtachtige spoor dat verzacht wordt door een hintje vanille.
His and hers
Springtime in a Park kan zowel worden gebruikt door hem en haar, zo valt op de verpakking te lezen. Dat heeft voordelen en nadelen… een voordeel is dat de geur hierdoor iets zwaarder en zwoeler is en geen op-en-top lentegeur.
Een stijlvol Kerstgeschenk
De stijlvolle verpakking met een label van stof in plaats van papier (een knipoog naar de kledinglabels van de Replica modecollectie…), maakt het tot een uberchique cadeau. Mijn wederhelft geeft daarentegen aan deze unisex geur liever alleen in de zomer te dragen. Voor hem is Springtime in a Park te fris en fruitig voor de wintermaanden.