Afgelopen week woonde ik de de introductie bij van een gloednieuw haarverzorgingsmerk dat onder de paraplu van het grote Wella concern wordt uitgebracht: WeDo! Volledig vegan, er is flink nagedacht over zachtheid voor mens en milieu. De inspiratie kwam natuurlijk uit de markt, en met name van jonge trendsetters die alles wat vegan is omarmen. WeDo is een sociaal label geworden, want goede doelen worden ook gesteund.
De mooiste voordelen van dit onzettend lekker fris uitziende merk deel ik meteen met je:
- het gemiddelde product heeft nog maar 15 stoffen in plaats de traditionele 30. Minimalisering dus!
- de verpakkingen zijn van gerecycled materiaal gemaakt en ook weer te recyclen
- een aantal producten is hybride, dus zowel voor je haar als voor je huid geschikt – hoe handig is
- de producten zijn sulfaat – en siliconenvrij. In ruil hiervoor wordt er van een natuurlijk wasactieve stof gebruik gemaakt: Coca-B. Sommige mensen zijn hier allergisch voor, de ontwikkelaars van WeDo kennen dit probleem en hebben deze stof zodanig bewerkt dat het geen verhoogde gevoeligheid kan geven.
- de lijn is gecertificeerd voor vegan – en cruelty free
- WeDo werkt samen met de Plastic Bank, wat betekent dat dit goede doel gesponsord wordt bij het verwijderen van plastic uit de oceanen.
De WeDo lijn bestaat maar liefst uit 14 producten waaronder shampooś en conditioners en maskers voor verschillende haarcondities: van vet tot droog en stug haar.
Vooral de hybride producten trekken mijn aandacht, zoals een hydraterende haar- en handcrème, een voedende nachtcrème voor het haar, een olie voor haar en lichaam, een balm voor de haarpunten en de lippen en tot slot een heerlijke spray die je kunt vernevelen over je haar en je lichaam.
Shop hier online
Lees ook: