We zijn super trots op onze maandelijkse ruim 130.000 bezoekers die samen meer dan 274.000 BeautyJournaal pagina’s lezen. Wat jullie kenmerkt als onze bezoekers, is dat er een grote interesse is voor beauty in de breedste en diepste zin van het woord. De lezersgroep bestaat uit een mooie mix van consumenten (ruim 70%) en professionals (zo’n 30%): schoonheidsspecialisten, kappers, PR-professionals, visagisten, artsen en chemici. Vakvrouwen- en mannen die tot de besten in hun disicpines behoren.
“Context en bewijs” formule
BeautyJournaal.nl stelt zich altijd welwillend kritisch op. Daarmee nemen wij in Nederland eeneigenzinnige en succesvolle positie in. We werken volgens de door ons zelfontwikkelde ‘context & bewijs’ formule.
De beste experts en een vast professioneel testpanel werken hieraan mee. Allemaal geselecteerd op hun bewezen vakkennis. Zo onderzoeken we of gemaakte claims echt wel waar zijn en of beloften niet zomaar loze kreten zijn.
De beste koopadviezen
Op een leuke manier brengen we inhoudelijke artikelen over productontwikkeling, verpakkingsbeleving, de toegepaste chemie, formuleringstrends, de huid als levend orgaan, consumentbeleving en gebruiksgenot. Zinvol, educatief en op een manier dat je er plezier aan beleefd. Aangevuld met de beste koopadviezen.
Allemaal gerenommeerde experts
Nog niet eerder hebben we zoveel fantastische experts gehad. Frank Niessen plastisch chirurg, Apotheker Joost Roth, de cosmetische dermatologen dr. Catherina Meijer, drs. Claudia van der Lugt, dr. Francis Wu en drs. Frodo Gaymans, arts voor haarziekten drs Coen Gho en voor huidzorg Fleur van Norden, Marielle Eggenkamp en Ioulia Armagou. Allemaal uitmuntende specialisten op hun vakgebied. Ze geven hun visie op actuele zaken binnen hun vakgebied, en beantwoorden ook al jullie persoonlijke vragen. Jaarlijks zijn dat er zeker honderd! Wij zorgen altijd dat je via email persoonlijk antwoord krijgt. Gebruik hiervoor ons contactformulier.
Op zoek naar nieuwe testers
Het krachtigste testteam dat we ons wensen kunnen is nu aan ons verbonden. Gevorderde cosmeticagebruikers (consumenten) zoals onze Gerti, Sabine, Corine en Cindy, én professionals, zoals schoonheidsspecialisten Simone, Su Chen, Els en Esther. Ze weten precies te duiden waar een goed product of behandeling aan moet voldoen. Namen en beroep testteam. Driemaal per week publiceren we een review. Vaak met filmpjes of een te gekke mail-en-win actie.
Kom erbij!
We zijn nog steeds op zoek naar zeer ervaren consument-gebruikers, schoonheidsspecialisten, kappers en visagisten ter versterking van het testteam. Ben jij iemand met een kritisch oog, een gedegen kennis van werkzame stoffen en bovendien een vlotte pen, die interesse heeft om tester voor BeautyJournaal te worden? Laat het ons dan weten! Stuur een email naar info@beautyjournaal.nl
Vaste rubrieken
We hebben zo onze eigen voorkeuren. Merken en shops waar we echt van houden. Die krijgen een vaste plaats bij ons op de site. We besteden heel veel aandacht aan onze favorieten. En omdat we dit voor jou relevante informatie vinden brengen we vaker interviews, redactionele artikelen en productreviews van de favorieten. In onze ogen zijn zij de best presterenden in hun segment. Op dit moment zijn dit: Alpha-H, Apotheek en Beauty, Environ, FreshWater Valley, Hannah, Paula’s Choice, PCA Skin, Squalan.
Journalist Mick BoskampWe brengen een zonspecial uit die nog tot het einde van de maand live is. Daar vind je alles bij elkaar om heerlijk en gezond van de zon te genieten bij.
Wekelijks hebben we daarnaast een meesterlijke verhaal van columnist Mick Boskamp. Dat altijd weer heerlijk is om te lezen.
Onze testteamleden geven in de rubriek “Monthly Favorites” een keer in de maand hun eigen favorieten aan. Met regelrechte aanbevelingen voor de lekkerste producten die er te verkrijgen zijn.
Wat gaat er veranderen?
Om aan de verwachtingen van de veranderende vraag te kunnen blijven voldoen gaan we vernieuwen. De belevingswereld van de lezers verandert, het gebruik op mobiel neemt snel toe en de techniek achter de website vragen alle om een nieuwe aanpak. Daarom investeren we in een nieuwe website. We willen vooral de gebruikerservaring verbeteren. We gaan beter leesbaar worden om zo de “context en bewijsformule” krachtiger over te brengen.
Wat ga jij ervan merken?
Medio dit najaar zullen we een nieuwe lay-out krijgen. De precieze datum is nog niet bekend. We zijn druk in de weer met het ontwikkelen van die nieuwe website. Hij wordt nog sneller, beter te navigeren, en overzichtelijker.
Alle content die nu op de site aanwezig is, behouden we natuurlijk, en als het even kan voegen we nieuwe functionaliteiten toe. Het adres van de website zal zeker het zelfde blijven. Voordat we over gaan zullen we dit zeker nog definitief aankondigen. We houden je ook op de hoogte via onze nieuwsbrief en sociale media. Schrijf je daar nu voor in of maak een connectie op onze social media!
Stay beautiful, and stay tuned with us!
Monique Lindeboom – uitgever, en Mark Dutour Geerling – sales en marketingmanager
Heb je vragen aan ons?
Mail Mark op mark@beautyjournaal.nl, en Monique op info@beautyjournaal.nl