Strivectin gaat strijd aan tegen slappe hals door mobiele telefoon
Eerder kon je op BeautyJournaal al lezen over het fenomeen ‘tech neck’. Horizontale rimpels en een slappe huid in hals en nek die ontstaan door het (meer dan) regelmatig bekijken van je smart phone, waarbij je je hoofd voorover buigt. Fabrikant StriVectin komt nu met een reeks maatwerk producten voor dit probleem.
Strijd tegen technologie
StriVectin lanceertdeze nieuwe reeks producten niet zozeer om de strijd tegen huidveroudering aan te gaan, maar juist de ‘strijd tegen de effecten van de technologie van de 21ste eeuw’. Het is namelijk niet het voortschrijden der jaren, maar het veelvuldig bewegen van je nek bij het gebruik van tablets en smartphones dat voor rimpels zorgt. Vergelijk het met het veelvuldig fronzen van je wenkbrauwen. Dat leidt op termijn ook tot diepere rimpels in je voorhoofd.
De Tech Neck producten bevatten peptiden, hyaluronzuur en StriVectins’ gepatenteerde huidbarriere beschermende technologie NIA-114, dat de huid beschermt tegen schade veroorzaakt door smartphone gebruik. De lijn bestaat uit de Advanced Light Tightening Neck Cream, Advanced Tightening Neck Cream en een Tightening Neck Serum Roller. Meer informatie (inclusief INCI’s) vind je op de website van StriVectin. Mocht je familie of vrienden in Amerika of Canada hebben, dan kan je via deze site de producten ook shoppen.
221 keer per dag
Uit onderzoek van StriVectin blijkt dat een doorsnee persoon gemiddeld genomen 221 keer per dag op zijn of haar smartphone kijkt. En dat getal is toenemende. Naast dé fabrikant van een cosmetica tegen een ‘tech neck’, wil StriVectin zich ook positioneren als voorlichter op dit gebied.
In het volgende YouTube filmpje vertelt Amerikaanse blogger Maryam Maquillage over haar tech neck:
“The neck step”
“Wij geloven er heilig in dat gerichte verzorging van hals en nek tegenwoordig een noodzaak is,” zegt StriVectin CEO Joan Malloy. “Als innovatief merk zijn we voortdurend op zoek naar de hiaten in het beauty landschap en het is dan ook onze missie om nog meer onderzoek te doen naar dit thema. Met de registratie van het trademark ‘Tech Neck’, de lancering van de nieuwe producten en onze campagne #FightTechNeck, bestaat onze strategie uit het informeren van consumenten over het fenomeen ‘tech neck’, dat nog te vaak over het hoofd wordt gezien. Het is echter nooit te laat om de neck step te nemen.”