Hij vertelt ons over de voordelen: ‘Op televisie zie je nu elk detail, dus ook make-up zie je sneller zitten.

02:18 - 01:23
luistertijd 02:18 - leestijd 01:23

Hij vertelt ons over de voordelen: ‘Op televisie zie je nu elk detail, dus ook make-up zie je sneller zitten. Het voordeel van High definition producten is dat ze veel subtieler zijn. Ze zijn heel fijn qua structuur en toch vullen ze de fijne lijntjes en putjes in je gezicht op. Dit komt door  de siliconen die erin verwerkt zitten. Je hebt van High Definition make-up voornamelijk foundations en poeders. Als je met je vingers langs zo’n poeder strijkt voel je al direct hoe zijdezacht het is. Persoonlijk vind ik de producten heel lekker om mee te werken, ook klanten zijn altijd enthousiast.’

Grote merken als Make Up Forever, Mac, Givenchy en Collistar hebben al High Definition producten in hun make-uplijn zitten, evenals Chanel met de Chanel Lift Lumiere Firming and Smoothing Makeup en Christian Dior Capture Totale High Definition Serum Foundation SPF 15. Dominique voorspelt dat andere merken snel zullen volgen. ‘Deze producten brengen nog een groot voordeel met zich mee: een dikke laag  poeder kun je achterwege laten. Was het vroeger ‘not done’ om geen poeder te gebruiken in shows en kon je met een glimhoofd echt niet aankomen, tegenwoordig mag je de poederkwast vaker op je toilettafel laten liggen. Een volgepoederd hoofd is met deze producten simpelweg niet meer nodig en een mooie glans is zeker toegestaan.’  Sowieso is Dominique een voorstander  van creamy producten. ‘Zeker in het alledaagse leven geven ze een mooier resultaat dan poederproducten. Je kunt er snel mee werken en vooral goed mee shapen.’ In andere woorden: je haalt er gemakkelijk je sterke punten mee naar voren en je mindere kanten tover je subtiel naar de achtergrond. ‘Let wel op! Je hele gezicht volsmeren is passé. Gebruik je foundation alleen op de plekken waar je het nodig hebt. Met twee verschillende tinten foundation kan het shapen al beginnen.’

 Lees hier ook nog een artikel uit de Engelse Daily Mail met meer informatie over de nieuwe foundationtrend.

 Lees meer:

Lees ook