Elk jaar verrast modehuis Chanel met beeldschone satelite collecties die alleen een bepaalde periode te koop zijn. Dit zomerseizoen staat in het teken van het goddelijke India met haar prachtige schittering in metallics en intens zwart voor de ogen.
India was ook al het thema voor Chanel’s show 2011-12 waarvan de showcase film in december via YouTube werd verspreid. Bekijk die film hieronder nog maar eens. Maar eerst de make-upcollectie!
In deze collectie staat oogmake-up centraal: zwart, bewelmende eyeliners, de glinstering van talloze sierraden. De Maharani ogen worden ze genoemd. Blikvangers met hun amandelvormige looks, gemaakt met Chanels Illusion D’Ombre Mirifique, waarmee zowel een shade of black als heel intens zwarte ogen gemaakt kunnen worden – in een verder neutraal gezicht.
En die neutraliteit wordt gekenmerkt door de lipstick Rouge Coco Shine in Empreinte in een lichtroze tot huidkleurige tint. Star uit de collectie is het gouden gezichtspoeder waarmee elke huidtint een voile van mystiek zal krijgen: Route des Indes. Met een prachtige Indiase imprint in het poeder. Eventueel te combineren met de Route Contraste Brume d’or. En natuurlijk een goudshimmertje op de nagels met Diwali, in een limited edition.
De collectie is deze zomer verkrijgbaar bij gelimiteerde verkoopadressen waaronder in ieder geval de Chanel boetiek in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat – zo lang de voorraad strekt.
Video van de show:
De inspiraties uit ‘upcoming markets’ zijn eindeloos:
- L’Oreal opent nieuw R & D centre voor ‘etnic hair’ in Parijs
- Pastels in je haar: het is geïnspireerd op Indiase heilige feesten
- Benzoïne in parfum: afkomstig uit India – zoals in Coromandel van Chanel
- De mooiste eyeliner maak je met gel – instructiefilm met Lydia le Loux