Marie Claire bekroonde woensdag 6 maart de beste beautyproducten van het afgelopen jaar met de Marie Claire Prix d’Excellence de la Beauté. Tijdens een feestelijk diner in restaurant Vinkeles in hotel The Dylan in Amsterdam schoven alle grote cosmeticahuizen aan voor alweer de 23ste uitreiking van de meest exclusieve beauty awards, aldus het binnengekomen persbericht.
Uit alle lanceringen van het afgelopen jaar selecteerde een (inter)nationale jury van onafhankelijke beautyjournalisten de allermooiste en meest innovatieve producten van 2012.
De prijzen inclusief argumentatie van de jury:
- – Yves Saint Laurent dat met Fond de Teint Touche Éclat haar besteller opnieuw heeft uitgevonden en met Forever Youth Liberator en Vernis à Lèvres de wereld van skincare en lipwear op z’n kop zet
- – Lancôme voor Génifique Yeux light-pearl: superserum voor een uitgeruste oogopslag
- – Giorgio Armani voor Maestro Fusion make-up, de eerste foundation en con-cealer ineen
- – Dior dat met Diorskin nude een fluweelzachte kampioen voor de egale huid heeft gecreëerd
- – Estée Lauders baanbrekende Revitalizing Supreme Global Anti-Aging Crème. Artikel BeautyJournaal.
- – L’Oréal Paris Revitalift Laser X3: verjongende crème met laserkracht
- – Redermic [R] van La Roche-Posay, een uitmuntende anti-aging formule. Artikel BeautyJournaal.
- – De fantastische light-versie van Crème de la Mer The Soft Cream. Artikel BeautyJournaal.
Beloning voor duurzaam ondernemen naar Chanel
De Nederlandse jury bekroonde twee producten en een beautymerk dat zich inzet voor een mooiere wereld. Clarins won met Skin Illusion Loose Powder Foundation, dat perfecte dekking combineert met de luchtigheid van een poeder. Lancaster viel in de prijzen met haar innovatieve Bronzing Beauty Adjustable Tan Glow, met speciale pigmentbolletjes voor een snelle sunkissed teint. De speciale Prix Éthique ging naar Chanel, die voor haar eco chique Hydra Beauty-lijn een duurzame samenwerking opzette met de lokale bevolking van het Vohimana woud van Madagaskar; aan de ene kant wordt kennis uitgewisseld en aan de andere kant stimuleert het merk eerlijke productie en creëert het toekomstperspectieven door scholing en gezondheidszorg te faciliteren. ‘Een ecowaardige win-winsituatie’, aldus de jury.
Nog meer beautyprijzen: