De maand april staat bij Aveda en haar salons geheel in het teken van Earth Month, een maand waar extra aandacht wordt gevraagd voor verschillende milieuprojecten in de wereld. Aveda komt deze maand dan ook met twee limited edition producten – een kaars en een shopper – waarvan 100% van de opbrengst direct aan de Global Fund Greengrants wordt gedoneerd. Deze non-profit organisatie steunt waterprojecten ten behoeve van schoon water over de hele wereld.
Aveda werkt al ruim zes jaar samen met Global Fund Greengrants om zich wereldwijd in te zetten voor schoon water en ook jij kunt hier een steentje aan bijdragen. De Aveda Light the Way Candle (gemaakt van biologische ingredienten als kruidnagel, kaneel, vanille en ylang-ylang) en de Aveda Organic Earth Month Shopper gemaakt van 100% organisch katoen zijn speciaal ontwikkeld voor dit initiatief.
Om er nog een extra schepje bovenop te doen, organiseert Aveda ook de Earth Month Pop-Up Experience, een mobiele ‘experience’ waar je onder het genot van een kopje thee een ontspannende stress-fix handmassage krijgt in ruil voor een vrijwillige donatie. Op Facebook kun je zien of de Earth Month Pop-Up Experience bij jou in de buurt komt.
Aveda organiseert Earth Month voor de veertiende keer en heeft sinds de aftrap in 1999 al meer dan 26 miljoen dollar opgehaald. Niet niks. De kaars kost 15 euro, de tas 3,50 euro.
Lees ook:
- De natuurzuivere geurkaarsen van Tiziana Terenzi zijn ook erg lekker
- Yildiz testte de Aveda Rosemary Mint shampoo van Aveda
- Nivea heeft Onder de Douce bodylotion