Dirk Jan Meijer is spa- en wellnessexpert.Dirk Jan is ruim 15 jaar werkzaam in de wellnessmarkt.

02:01 - 01:12
luistertijd 02:01 - leestijd 01:12

7-foto-dj-meijerDirk Jan Meijer is spa- en wellnessexpert.Dirk Jan is ruim 15 jaar werkzaam in de wellnessmarkt. Hij is gespecialiseerd in het ontwikkelen van business- en communicatieconcepten in het bijzonder voor bedrijven en organisaties die hun activiteiten richten op de markt van welbevinden. Voordat hij managing/partner werd van Living Well SPA & Wellness Group is hij werkzaam geweest in de reclame. Opdrachtgevers waarvoor hij heeft gewerkt zijn o.a. KLM, Achmea/ Zilveren Kruis, Melkunie, Postbank, Coca Cola, Heineken, Ministerie VROM (milieu) en het Ministerie van Economische Zaken (energiebeperking). Hij is lid van de Raad van Advies van de Dutch SPA Association.

‘Wellness is een containerbegrip geworden. Variërend van wellness jam t/m wellness matrassen,’zegt hij over zijn vakgebied. ‘Ik maak een duidelijk onderscheid tussen leisure, lifestyle, cosmedische- en medische wellness.

Bij leisure wellness ligt het accent op ontspanning, rust en geestelijk welzijn.  Lifestyle wellness is gebaseerd op een persoonlijk uitgebalanceerde programma dat veelal gebaseerd is op de resultaten van een vitaliteitscan. In een lifestyle wellness programma staat de combinatie van ‘age free & vitaliteit’ centraal.  Een doeltreffend lifestyle programma is gericht op verjeugdiging van de huid, de revitalisering en verbetering van de algehele conditie van lichaam en geest.

Bij cosmedishe wellness ligt het accent op anti-aging d.m.v. o.a. cosmetische ingrepen en injectabels, laser en microdermabrasie in combinatie met voor- en nabehandleingen.

Medische wellness is gericht op revalidatie na medische ingrepen, langdurige ziekte etc. uiteraard in combinatie met lifestyle wellness componenten. ‘

Met Dirk Jan Meijer maakten wij de volgende films:

De Thalgo Ocean Memory spabehandeling

Een facial met olijf van Ella Bache bij Vitalizee spa in Scheveningen

Een vrieskoude facial van Ericson Laboratoire

En hij gaf ons de volgende interviews:

Spatrends de komende jaren (juni 2009)

Geen pret maar preventie heeft de toekomst in wellness

Lees ook