De opmerkelijke onderzoeksresultaten zijn afkomstig van de beautyretailwebsite feelingunique.

01:42 - 01:01
luistertijd 01:42 - leestijd 01:01

De opmerkelijke onderzoeksresultaten zijn afkomstig van de beautyretailwebsite feelingunique.com. Bijna 1 op de 3 vrouwen gaf aan liever op eten te bezuinigen dan op cosmetica, als de recessie hen daartoe dwingt. Driekwart van de vrouwen beschouwt cosmetica ook helemaal niet meer als luxe, maar als dagelijkse essentials. Meer over het onderzoek lees je hier.

Het lijkt wel een weekje van de ludieke onderzoeken, of moet ik zeggen: de verregaande vraagstellingen/vergelijkingen? Het is natuurlijk maar net wat je als keuzemogelijkheden voorlegt. Het zal de uitkomst danig beinvloeden. In het kader van Nivea’s nieuwe creme en campagne Expert Lift werden ook vrouwen ondervraagt: Wat heeft u er voor over om er 10 jaar jonger uit te zien? Kunt u dit voor elk van onderstaande punten aangeven? De keuzes die de respondenten konden maken, waren: 

 

 

Quess what? De Hollandse vrouwen ruilden nog liever hun stemrecht om er tien jaar jonger uit te kunnen zien dan hun vakantiedagen (….). Hun partner wilden ze onder geen beding inruilen. De relatie preikte bovenaan als meest kostbaar bezit. Creditcard en vakantiedagen kregen een goede gedeelde 2e plek. Ik vraag me af hoe het met het intellectueel bewust zijn is van de categorie vrouwen die hiervoor benaderd was. Zou me als merk toch echt geen raad weten met dit soort vrouwen…….

Ongetwijfeld heeft de opmerkelijke uitkomst Nivea extra veel media-aandacht opgeleverd.

 

Lees ook:

Nivea stunt met Expert Lift: ‘wil je een gratis facelift?’

Slank dankzij lipgloss?

IJsvrij of Botox-vrij?

Lees ook