Volgens het persbericht heeft een jury van internationale beautyjournalisten uit alle noviteiten op beauty gebied het meest innovatieve en effectieve product gekozen. Een cellulitecreme! Het is heel bemoedigend dat men het durft in deze categorie een product te kiezen, want elk weldenkend mens weet inmiddels wel dat als er iets niet werkt, dan is het wel een anti-celluliteproduct.
Maar de jury gelooft erin – althans in het innovatieve aspect en het lekkere huidgevoel. Ze zegt onder andere: “Een unieke textuur met een afslankende werking op basis van zeven plantenextracten. Geen extra handelingen vereist, maar slechts een paar druppels toevoegen aan je favoriete bodylotion. Zo efficiënt!”
“Een geniaal concept, al na een maand is de huid gladder”. “Dat niemand dit eerder heeft verzonnen, je kunt je eigen beautyritueel handhaven en toch heel gericht de ‘probleemzones’ aanpakken”.
Tsja…na een maand is je huid gladder. Maar wat wordt hier met gladder bedoeld? Daar kun je alle kanten mee op. Gladder gevoel? Lijkt de huid gladder? Is de cellulite daadwerkelijk vermindert of lijkt het minder? Marketing is een woordspel en de wijze waarop de jury haar beoordeling geeft, lijkt op wel iets van een woordspel weg te hebben.
Wat ons betreft is de wijze waarop dit product verwerkt kan worden, inderdaad innovatief. Het is handig als je verslaafd bent aan je eigen specifieke bodycreme en het is leuk omdat er wat te kokkerellen valt. Maar serieus wetenschappelijk bewijs dat het echt cellulite, de kwaal dus, vermindert, hebben wij nooit gezien.
Toch gunnen we het Clarins, en Marie Claire doet dat ontegenzeggelijk ook. Het merk is de laatste jaren in zwaar weer gekomen en da’s jammer. Innovatie is de manier om er weer bovenop te komen. Alleen, laat het vooral niet alleen de verpakking en het verhaal zijn:-)
Lees ook: