Het klinkt misschien een beetje ingewikkeld maar het Volumorphose product bevat deeltjes die zich tussen de haarschubben nestelen, en zo belooft L’Oréal ons, zelfs tot tegen de haarschacht aan. Het haar moet er dus dikker van aan gaan voelen. Hoe vaker het toegepast wordt, hoe beter het effect voelbaar en zichtbaar moet zijn.
Zodra het natte haar droog geföhnd is, zal de hechting van de deeltjes optimaal zijn. Zoals je begrijpt is dit een echte kappersbehandeling, Kerastase is een merk dat bij kappers verkocht wordt. Dus als je behoefte hebt aan veel volume – ook voor je futloze krullen-, vraag er even naar bij je Kerastase kapper!
Voor thuisgebruik kun je er een speciaal verzorgend product bij gebruiken, de Lait Volumintense, hij kost € 22,-
En Kerastase is niet het enige merk dat zich richt op volumegevende producten. Ook SP van kappersmerk Wella Professionals en Nivea doen mee. SP heeft niet alleen een nieuwe productlijn gericht op volume (SP Volumize lijn), je kunt ook naar de salon voor een volumineuze oppepper. De Personalized Hair Alchemy moet je zien als een gepersonaliseerde haarverzorging. De service in de salon begint met een uitgebreid consult, gevolgd door een diagnose van je haar. Vervolgens stelt de SP stylist een behandeling op maat voor je samen, waarbij een bijzondere rol is weggelegd voor de zogenaamde infusions. Dat zijn krachtige en geconcentreerde vloeistoffen met een zeer intensieve werking. Iedere fusion- het zijn er vijf- heeft zijn eigen specifieke werking waaronder volume creëren. Vervolgens wordt je haar ook nog behandelt met zeven SP haarmaskers. Kortom, heerlijk pamperen! Monique heeft het persoonlijk ervaren en was heel content. Een paar dagen lang bleef niet alleen de volume er in, maar het haar bleef ook langer schoon en luchtig, en dat is mooi meegenomen als je fijn haar van nature hebt. Zij kreeg een mix van producten voor gekleurd haar en volume. Productprijzen van Wella SP liggen tussen de 16,95 euro en 21,95 euro. Voor meer informatie zie de site van Wella.
Nivea ziet ook in dat de haartrend van nu volume is en introduceert daarom Volume Sensation. Een verzorging- en- stylinglijn die elke haar afzonderlijk van volume voorziet, van de wortel tot de punt. De lijn bestaat uit 7 producten, waaronder 4 unieke innovaties, zoals Nivea ze noemt: een Root Lifter, Express Blow-Dry Styler, Mousse Conditioner en haarverdikkende balm.
De nieuwe technologie die ze hebben toegepast, waarvoor overigens een patentaanvraag is ingediend, heet Style Infusion System en is in alle zeven producten van Nivea Volume Sensation toegepast. Speciaal ontwikkelde polymeren vormen een netwerk rond elke haar en vergroten zo niet alleen de diameter per haar, maar zorgen ook voor meer afstand tussen de haren. Klinkt goed…in ieder geval. Prijzen tussen de 3,29 euro en 5,69 euro
Futloze lokken lijken met al deze nieuwe producten voorgoed verleden tijd. Zal het echt? We blijven er in geloven..en soms ja, wordt het nog waarheid ook. Hetzij tijdelijk, maar toch!
Meer haarnieuws:
Wat doen thickening producten eigenlijk?
Zo voorkom je gespleten haarpunten
Bad Hair Day? Leuke accessoires!
BeautyJournaal TV; kapper Siko test glanssprays voor je haar
BeautyJournaal TV: heb je topkapper John Frieda al eens ontmoet?