Simpelweg omdat gezonde voeding werkt en omdat nog altijd blijkt dat stoffen uit de natuur makkelijker worden opgenomen en dus minder bewerkt hoeven te worden dan hun synthetische broers en zusjes. Een nieuw en fris merk dat helemaal in dit straatje past is Vegetable(s). Met uiteraard groente als key-ingrediënt.
De cosmeticaproducten van het Franse Vegetable(s) zijn gericht op het beschermen van de huid tegen vrije radicalen. In groente zitten veel anti-oxidanten die de huid beschermen tegen deze vrije radicalen. Zo zit er in tomaat lycopene en polyphenols. Wortels hebben een photoprotecting effect en zitten vol met vitamines zoals A, B1,B2,C, K, E en B6.
En ook komkommer, artisjok, meloen, sla hebben een positief effect op de huid. Het assortiment bestaat uit spraymist, serums, creme’s en gezichtmaskers. Het merk is exclusief verkrijgbaar bij Sephora.
Lees ook:
Omegavetten een must voor de huid
Voeding is de nieuwe cosmetica; de trends op een rij